De eindejaarsfeesten waren bijna een maand geleden voorbij en brachten zoals gewoonlijk jaarlijkse vieringen met zich mee voor bedrijven. Maar er zijn gedurende het hele jaar andere gelegenheden die kunnen leiden tot het organiseren van een evenement, wat vaak een geweldig communicatiemiddel blijkt te zijn voor het merk of het bedrijf waarvoor het wordt georganiseerd.
Ontdek zonder vertraging 10 redenen, soms voor de hand liggend en soms onbekend, om een evenement voor jouw bedrijf te organiseren.
In veel bedrijven laten werktijden en de opdeling van het personeel in verschillende afdelingen weinig tijd over voor ontmoetingen. Het organiseren van een intern feest stelt je in staat om iedereen in een vriendelijke sfeer samen te brengen, weg van de zorgen van het professionele leven, en een echte teamgeest te creëren die op alle niveaus alleen maar voordelig kan zijn.
Een bedrijfsevenement biedt natuurlijk de gelegenheid om te ontspannen met collega’s, maar het is ook en vooral vaak de ideale gelegenheid om waardevolle informatie over het bedrijfsleven te delen. Goed geïnformeerde werknemers over de omgeving waarin ze werken, hebben alle kaarten in handen om hun werk optimaal uit te voeren en overtuigende ambassadeurs te worden!
Behoefte aan nieuwe leveranciers? Investeerders voor een nieuw ambitieus project? Organiseer een evenement waar alle belanghebbenden uit jouw bedrijfstak in een aangename setting samenkomen om hen kennis te laten maken met jouw bedrijf en projecten! In deze meer ontspannen sfeer, die bevorderlijk is voor uitwisselingen, ontstaan contacten veel gemakkelijker en zullen ze ongetwijfeld tal van voorstellen opleveren.
Het is niet alleen belangrijk om nieuwe relaties te creëren, maar je moet ze ook behouden! Regelmatige en leuke bijeenkomsten stellen je in staat om contact te houden met je partners en je adresboekje up-to-date te houden.
Jouw product of dienst is revolutionair, ongelooflijk en onmisbaar, maar helaas kent niemand het? Geen paniek, de oplossing is voor de hand liggend: ontwikkel een aangename presentatie van je bedrijf en producten en presenteer deze tijdens een evenement met zorgvuldig gekozen gasten. De resultaten zullen zeker niet uitblijven!
De productlancering is een van de meest regelmatig georganiseerde bedrijfsevenementen. Zorgvuldig uitgevoerd, op een geschikte locatie en met de juiste gasten (pers, invloedrijke bloggers, potentiële kopers…), zal dit evenement ongetwijfeld een van de belangrijkste garanten zijn voor het succes van je nieuwe product of dienst!
Tegenwoordig kan iedereen zijn ervaringen openbaar en onmiddellijk delen met de razendsnelle expansie van het gebruik van sociale media. Door een grootschalig evenement te organiseren, zullen je enthousiaste gasten ongetwijfeld hun indrukken en tevredenheid delen, wat ongetwijfeld positief zal afstralen op het imago van jouw bedrijf.
Bied je medewerkers of partners een uitzonderlijk moment aan om hen te bedanken voor hun inzet voor het succes van je bedrijf! Ze kunnen alleen maar tevreden zijn.
Aarzel ook niet om ze samen te brengen om samen de belangrijke momenten in het leven van je bedrijf te vieren; bedrijfsverjaardag, pensionering van een iconisch personeelslid… alle gelegenheden zijn goed om samen te komen!
In de loop der jaren worden de persbestanden van bedrijven steeds zwaarder en zijn ze vaak niet meer zo up-to-date. Maak gebruik van een nieuwheid in je bedrijf om deze contacten bij te werken en nieuwe te creëren. Aarzel niet om het aan gespecialiseerde pers in je vakgebied te presenteren en tegelijkertijd een menigte journalisten te ontmoeten.
Heeft je bedrijf recentelijk nieuwe kantoren verworven? Een nieuwe fabriek? Een nieuwe verkooppunt? Niets beter dan een evenement te organiseren om je nieuwe locaties aan je medewerkers en zakelijke partners te laten zien! Dit soort acties stelt hen niet alleen in staat om de locaties te ontdekken, maar geeft ook een dynamisch imago aan je bedrijf.
Wil je meer weten?